PRZEDSZKOLE NR 50
w Rybniku-Boguszowicach

Grupa II

,,Motylki”


Grupa dzieci 6 – letnich
Wychowawca: Joanna Schuchmielska
Nauczyciel dochodzący: Irena Wojciech

Religia: Maria Kubica

Język angielski: Dominika Beszta-Borowska

 

Jesteśmy już starszakami, więc przygotowujemy się systematycznie do roli ucznia. Dzięki różnym
ćwiczeniom szybciej się koncentrujemy, skupiamy uwagę i zapamiętujemy nowe treści.
Z radością poznajemy i odkrywamy otaczający nas świat. Kształtujemy gotowość do nauki
 czytania i pisania. Każdy starszak w naszej grupie zna kodeks przedszkolaka i stara się
przestrzegać zasad. Lubimy bawić się z naszymi kolegami w kącikach zainteresowań, bo są ciekawe i znajduje się w nich wiele zabawek. Wiele radości sprawiają nam zabawy na placu przedszkolnym oraz spacery po najbliższej okolicy. Staramy się być dla siebie mili i koleżeńscy, dzięki czemu w naszej grupie panuje wspaniała
atmosfera.

Kontakt z wychowawcą : p50josch@gmail.com

Terminy konsultacji z wychowawcą grupy 

Poniedziałek - 10.30 - 12.00

Wtorek.  -      15.00 - 16.00

Środa             10.30 - 12.00

Czwartek.       15.00 - 16.00

Piątek             10.30 - 12.00

Rozkład aktywności
Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek

Aktywność językowa,

wprowadzenie do tematu

Aktywność plastyczno - techniczna

 

 

Aktywność matematyczno - przyrodnicza

 

Przygotowanie do nauki czytania i pisania 

 

 

Aktywność ruchowo - muzyczna

 

J. angielski

Temat: Razem z moją mamą

Temat: Moja mama czarodziejka

 

Temat: Moja mama detektyw

Temat: Kocham Cię Mamo!

Temat: Mama jest najważniejsza

Temat: Majowe zabawy ruchowe

Temat: Wiewiórka Józefina spogląda na łąkę.

Temat: Mieszkańcy łąki

Temat: Z rodziną na majowej łące

Temat: Zawód sportowiec

Temat: Leśniczy często chodzi po lesie

Temat: W salonie fryzjerskim

Temat: Zawody naszych rodziców

Temat: Bajeczki z książeczki

Temat: Ile książek jest na półce?

Temat: Tworzę własną książkę

Temat: Mój ulubiony bohater bajkowy

Temat: Polskie majowe święta

Temat: Polski złoty to monety i banknoty

Temat: Polska plastycznie

Temat: Polska nasza ojczyzna

Temat: Odkrywamy zabawę muzyką

Temat: Dzieciaki odkrywają świat

Temat: Odkrwamy Dzień Ziemi

Temat: Odkrywamy świat

Temat: Jak najlepiej spędzać wolny czas.

Temat: Rozruszanki z użyciem multimedimediów

Temat: Mądrze korzystamy z komputerów i tabletów

Temat: Kodujemy i liczymy

Cele:

-odczytywanie kodu obrazkowego złożonego z figur geometrycznych

- poznanie ciekawostek z życia kameleona

- pezeliczanie w zakresie 16

 

Temat: Pośród multimediów

Cele:

- rozwiązywanie zagadek o urządzeniach multimedialnych 

- wymienianie sposobów korzystania z multimediów

- tworzenie pracy technicznej z użyciem kartonu i nożyczek

Temat: Hopsasa jak wielkanocny Zajączek

Cele:

- rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej

- interpretowanie ruchem muzyki

Temat: "J" jak jajo (wielkanocne)

Cele: 

-poznanie pisanej i drukowanej litery "J,j"

- kształtowanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów

Temat: Wielkanocne kodowanie

Cele:

- odczytywanie zakodowanego obrazka

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 15

- wdrażanie do prowadzenia obserwacji

Temat : "Wielkanocne symbole"

Cele:

- kształtowanie umiejętności posługiwania się nożyczkami i klejem

- wykonanie pracy plastycznej podaną techniką

Temat: Wielkanocne przygotowania

Cele:

- ćwiczenie narządów mowy

- zapoznanie z tradycjami i zwyczajami Świąt Wielkanocnych

Temat:Czy to słońce, czy deszcz, gimnastyka musi być!

Cele:

- rozwijanie sprawności ruchowej

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM - SIGNS OF SPRING

Temat:"Ach ta pogoda"

Cele:

- rozwijanie umiejętności czytania wyrazów

- wybieranie strojów adekwatnych do pogody

- prawidłowe kreślenie litery H, h

Temat: "Jak się zachować w czasie różnej pogody"

Cele:

- poznanie roli i budowy zegara

- ćwiczenie umięjętnośći odczytywania pełnych godzin na zegarze

 

Temat: "Pogoda w różnych porach roku"

Cele:

- sprawne posługiwanie się nożyczkami, wycinanie powyzanczonej linii

- wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania

Temat: "Obserwujemy pogodę"

Cele: 

- rozwiązwywanie zagadek dotyczących pogody

- poznanie litery H,h

- dokonywanie analizy słuchowej wyrazów

zamknij